motivation_(VARNING_lång_text)


Så här glad blir jag oftast när jag tänker på mina framtidsplaner!



Dogge Doggelito
var ju som tidigare nämnt på våran skola igår och hade en föreläsning för oss. Han berättade lite om hans uppväxt, hur hans karriär hade sett ut och hur den hade tagit fart osv. Sen pratade han även lite om motivation och hur man får tillbaka den nu när skolan oftast känns som jobbigast, känner ni igen er? Just nu är min motivation i botten.
Det är inte att ta sig upp ur sängen varje morgon som jag tycker är jobbigt utan det är den delen att prestera och göra uppgifterna som ska göras när man väl är i skolan. Att vi på min skola får en varsin data där internet finns tillgängligt hela tiden (och därmed alla bloggar som lockar..) gör inte saken bättre heller direkt.  

Men då brukar jag tänka på mina framtidsplaner. Mina drömmar som innehåller studier i New york, ett jobb inom modebranschen, en karriär som jag kan vara stolt över i efterhand och att hålla på med något jag brinner för. Då återfår jag lite av min motivation faktiskt. Så har du som jag - och säkerligen många andra - svårt att hitta motivationen till saker och ting - tänk framåt!

Vill du lyckas inom din sport men känns vinterträningen tråkig och jobbig med alla styrketräning som väntar? eller vill du satsa på karriären men inte orkar med skolan just för tillfället? Tänk då om att ingenting blir oftast serverat på silverfat (även om man skulle vilja vissa gånger)! du måste själv se till att du kommer dit du vill!

Och nu när jag ändå kom in på ämnet angående min utbildning i New york som jag förhoppningsvis kommer att åka iväg till efter gymnasiet så har jag fått  två frågor ang. detta som jag tänkte svara på:

1. Vilken skola ska du åka till?
skolan jag vill åka till heter Marymount College, fyrtio minuter ifrån Manhattan, New york.
2. Vad heter din utbildning?
EF Master English for Fashion and Design (ME-FD). engelska mixat med mode och design helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Linnea

suuuupermys!

2009-12-09 @ 00:06:35
URL: http://linayer.devote.se
Postat av: felii

Vart ska du bo när du väl är där och pluggar då?

2009-12-09 @ 15:53:45
Postat av: emilia

åh vad spännande med new york! :D

ska du alltså åka med organisationen EF som bl.a. håller på med high school/collage år?

2009-12-09 @ 17:52:55
URL: http://emilla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0