whiskey_och_vitlök

Igårmorse kände jag av en förkylning i kroppen. "satan i gatan" tänkte jag, "hur ska jag nu orka jobba i natt?". Tufft, jobbigt och tröttsamt var det att jobba igårkväll men jag lyckades iallfall ta mig igenom hela passet. När jag kom hem i natt runt fyra-tiden hade mamma ställt fram ett glas whiskey med pressad vitlök i på köksbordet. En "dunderkur" som morfar säger. Två sekunder efter jag hade svept innehållet i glaset låg jag ner på golvet i hallen, kramade om magen, ville gråta/spy/dö och där blev jag liggandes i sisådär tjugominuter. Helt sjukt vad kroppen - framförallt magen - reagerade snabbt! Det känndes lite som om att det stod en  liten ninja och sparkade mig i magen - inifrån! Att denna kur fungerade kan jag inte direkt påstå tyvärr. Just i skrivades stund ligger jag i sängen och lyssnar igenom en massa spellistor som jag har fått av en kompis och hoppas på att den här förkylningen ska gå över.

P.S förlåt alla för att jag postar rätt tråkiga inlägg nu för tiden. Lite brist på inspiration. 


Kommentarer
Postat av: Mamma Flach

Krya på dig. Å säg till ifall du vill att jag blandar till en ny drink till dig.....

2009-12-05 @ 16:28:36
URL: http://madamenyberg.blogspot.com
Postat av: Loa

nej, jag tycker det är intressant o läsa lite text också :)

2009-12-05 @ 23:14:51
URL: http://meloy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0