the_answers

1. Vad har du för framtidsplaner? Min dröm/mitt mål är att flytta till New York och plugga efter gymnasiet, kanske journalistik eller nått liknande. Bär det inte av till det stora äpplet så är jag sugen på att plugga modevetenskap på Stockholms universitet. Om man blickar längre fram vill jag i slutändan ha en fin familj, två barn (en flicka, en pojke) och bo i ett fint hus i Helsingborg
2. Vad ska du göra på höstlovet? Det var ju som sagt meningen att jag, Beri och Linda skulle åka och hälsa på våran kompis Martina som bor i Jerusalem för tillfället men biljetterna dit blev så otroligt dyra att vi var tvungna att ställa in, hur tråkigt det än är. Så istället har jag lite andra planer på gång men ingenting är spikat än så vi får se vart det bär av.
3. Tränar du fortfarande golf ? Jag har spelat golf i tio år men i somras tog jag ett uppehåll. När jag börjar igen vet jag inte riktig men förmodligen blir det nästa sommar och då blir det ingen riktigt satsning utan mer för att det roligt.
4. Skulle inte du gå SPid-programmet på borgis först? Jo, jag började där men efter bara några dagar stötte jag på tankar i huvudet som sa åt mig att byta till en annan linje, vilket jag gjorde. Kändes naturligtvis  tråkigt att lämna en bra klass men nu går jag på Thoren och trivs som fisken i vattnet!
5. måste du vara sååå snygg? Haha! Tack för alla dessa fina kommentarer som ni ger mig!!
6. Vad vill du jobba som? Journalistik intresserar mig mycket så det skulle vara roligt att jobba med det! Whitney Ports karriär skulle jag inte heller direkt säga nej till. Assistent åt någon häftig person inom modebranschen i New York är en dröm!
7. Varför lägger du alltid ditt äppelskrutt på bänken uppe i hallen? Haha! Mamma!
8. Är det roligt att ha en tvillingsyster? Det är superroligt! Det bästa är att vi är lika gamla vilket innebär att vi är som bästa vänner!
9. Är det inte jobbigt nu när Matilda bor i USA? Det är nog den jobbigaste känslan man kan ha i kroppen. Man blir påmind av henne hela tiden. Det kan vara allt från att hennes favoritmusik spelas på radion eller att jag ser dörren in till hennes rum som kan få min ”sakna-Matilda”-klump i magen att växa.
10. Vad fick dig intresserad av mode och kläder? Har du alltid varit det? Vart jag har fått det intresset ifrån kan jag nog tyvärr inte svar på men jag har alltid varit det och det kommer nog alltid att vara en del av mitt liv
11. Har du eller har du haft en pojkvän? Nej jag har ingen pojkvän och har väll egentligen aldrig haft något seriöst förhållande
12. Vad gör du helst en lördagskväll? Det står mellan skaka rumpa med mina vänner eller mysa framför en film med B&J’s. Men skaka rumpa är nog roligast!
13. Hur mycket tjänar du på ditt jobb? Tillräckligt!
14. Vad för kläder/skor ska du satsa på i vinter? Skor blir det nog lite blandat, kängor/klackar/converse. I klädväg vet jag inte men jag kommer nog använda mig utav korta, svarta jackor/tjocka dunjackor när det är kallt och min pälsväst kommer nog till användning någon gång
15. Vart får du all inspiration ifrån? Tidningar, bloggar, folk på stan, filmer osv.
16. Vad är det du saknar mest med att inte har Matilda hemma? Att jag inte kan gå in på hennes rum, lägga mig bredvid henne i sängen och bara vara. Prata skit, skratta åt saker som bara vi två förstår. Kom hem Matilda!
17. Vad läser du för bloggar? I stort sett bara modebloggar, sen är jag sjukt intressera av hur det går för min vän Martina i Jerusalem och Matilda i USA så deras bloggar kollar jag flera gånger om dagen
18. Hur är det att gå på Thoren? Skolan är rätt litet vilket kan vara både negativt och positivt men jag har underbara kompisar i klassen så jag stortrivs!
19. Vad ska du göra efter gymnasiet? Förhoppningsvis åka till New York och plugga!
20. Vem är din förebild? Två personer som jag ser upp till är Emma Watson för att hon är så himla talangfull, smart och vacker och sen Beyonce för att hon har sådan otrolig power och är sjukt duktig på det hon gör!
21. Vad tycker du om fjortisar? Dom är tråkigt! Eller dom kan vara roliga att kolla på men tråkiga eftersom dom ser/går/är likadana allihopa och inte verkar ha någon egen vilja.
22. Hur är det att ha en tvillingsyster, är det kul att vara jättelik någon annan? Det är både roligt och jobbigt att vara lik någon annan. Roligt i sammanhang då man lan lura folk och jobbigt i vissa situationer då man blandas ihop med den andra.
23. Hur har du kunnat blivit så smal? Jag hade en period i mitt liv som jag helst vill glömma, men nu är jag nöjd med min vikt och hur jag ser ut.
24. Är du nöjd med din kropp? Ja, även fast jag har saker jag kanske är mindre nöjd över men vad gör det om hundra år?
25. Vart köper du dina kläder? Hos budgetkedjorna
26. Is eller vatten? Vatten med is i!
27. Vilken linje går du på gymnasiet? Business på Thoren vilket motsvarar sam ekonomi.
28. Vart jobbar du? På Subway sedan 3 ½ månader tillbaka.
29. Svart eller vit? Svart
30. Katt eller hund? Hund!
31. Komedi eller skräck? Komedi i litet sällskap och skräck i stort sällskap
32. Sova eller vaken? Vaken!
33. Lussebullar eller pepparkakor? Lussekatter!
34. Kaffe eller te? Inget av dom!
35. Mjölk eller vatten? Mjölk
36. Saft eller juice? Saft, helst varm svartvinbärssaft
37. Hur är en perfekt dag för dig ut, från morgon och till kväll? Jag sover till halv elva, åker in till stan och käkar frukost med mamma och pappa, möter upp Tuva för en shoppingtur, åker hem till Saga för att kolla på tusen avsnitt av vänner, på kvällen går jag ut och skakar rumpa fram till sent in på natten med elitsexan eller tjejerna i klassen!! Dagen avslutas med varma mackor och varm choklad!!
38. När du ser din tvillingyster, tänker du ”ungefär sådär ser jag ut!” eller ser du sig själv som en helt annan människa (på utsidan)? Ja, det har hänt ett par gånger men även fast vi är enäggstvillingar så är vi rätt olika om man känner oss väl.
39. Vilken är din favoritfilm? Åh gud! Det finns så många! Måste jag välja en så väljer jag nog A lot like love. 40 Hur fick du jobbet på Subway? Jag skrev ett CV och skickade in! 41. Tycker du att det är jobbigt när du jobbar nattpasset på Subway och en massa fulla människor berömmer dig för din blogg? Det har hänt tre gånger och jag blir så glad varje gång! Mer sånt! 42. Har du varit på krogen här i Svergie någon gång? Nej 43. vilken månad fyller du och din tvillingsyster år? den tjugonionde juni

Sen har jag ju även sjukt mogna kompisar också (Elina och Martina - känn er träffade!!) som ställde dessa frågor:


44. har du nån gång bajsat i skolan? du verkar så himla proper i ditt sätt att vara så jag har så svårt att se mig dig inne på en toa och trycka liksom! --- 44. Hur luktar ditt bajs? Jag ssger bara Ayia napa!!

 Sliva frågade också om jag är kär i henne, och ja Sliva, jag är kär i dig!!

 


Kommentarer
Postat av: martina i jerusalem

aaaaaahahha ayia napa toan ägde. love ya

2009-10-13 @ 09:29:29
URL: http://martye.blogg.se/
Postat av: Sliva

hahahahhahhahah ayia napa!!!

iam in love with you toooo <3

2009-10-13 @ 11:53:01
URL: http://sliva.blogg.se/
Postat av: tuva

men stora pussen till dig sötnos. Roligt att träffa dig idag, du är alltid så glad :)

2009-10-13 @ 16:01:35
URL: http://tuvamalmo.blogg.se/
Postat av: elina

41. har du nån gång bajsat i skolan? du verkar så himla proper i ditt sätt att vara så jag har så svårt att se mig dig inne på en toa och trycka liksom!.... de va min fråga... :/

2009-10-13 @ 19:41:09
Postat av: Matilda i Kalifornien

Jag älskar dig!! Vad kul att du fick frågor om mig :) PUSS

2009-10-14 @ 04:07:16
URL: http://fflach.blogg.se/
Postat av: jocke

tar du den i tvåan?//intresserad kille

2009-10-26 @ 00:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0