Day 05 - definition of love

Jag är verkligen inte den personen som kan snacka om kärlek. Det är personer som Michaela Forni typ som ska sköta det där med kärleksbabbel.

Istället kopierar jag in en text från akrivet här på bloggen. På saker som jag älskar. En del saker är tillagda och en del saker är borttagna. Enjoy!


Jag älskar..

känslan i kroppen när man är på väg till Arlanda för att resa bort. Komplimanger från er. Kyssar i panna av någon man gillar. Ben&jerry’s cinnamon buns. Att ligga i sängen en hel dag och kolla på min favorit tv-serien.  Hotellfrukostar. Nya sängkläder i min säng. Att få en kram när man är ledsen. Ge bort presenter. Få presenter. Gå på bio innan jag börjar jobba. Namaste. Glee. Överraska mamma på jobbet. Krama någon jag inte har sett på länge. Spotify. När min favorit sång spelas på radion. aRobyn. Min syster Matilda. Väntan på något roligt. Helger utan måsten och krav. Filmkvällar. Att skratta med Saga. Att ligga och prata i telefon med någon i flera timmar. Signe (milk). När man känner att man gör att någon annan känner sig älskad. Att läsa bloggar. Doften av min favoritmat.  Mamma och pappa. "E6:an". Sommarlovskvällar som man aldrig vill ta slut. Bon Iver - For Emma (acapella). Julafton. Första andetaget i ett nytt land. Vakna och ha ett oläst sms från ens bästa kompis som enbart berättar för mig hur mycket den personen tycker om mig. Söta post it-lappar i köket från mamma och pappa. Att vara omkring människor jag älskar. Marabou mjölkchoklad. New york. M&m’s. Skridskoåkning och varmsaft. Idre, Foskros stuga 48. Den 25:e varje månad. Thailand.  När det plingar till i mobilen och det är killen man gillar som har skickat ett sms. Åka tåg. Att se mina vänner lyckliga. Bovik. Klassresor. Känslan när man går på stan med en påse i handen och man vet att man precis har köpt sig en ny favorit till garderoben. Ligga vid poolen hemma hos Tuva. Underkläder som matchar. Dofter som påminner mig om någon speciell person. Mormors sommarstuga. Chailatte. Ringar och armband. Nya, vita converse. Barcelona. Att ha mycket att se fram emot. Att festa och skratta med mina vänner. Hoodtröjor från H&M herr. Första advent. Andra advent. Tredje advent. Fjärde advent. Korta känningar som visar benen. Midsommarafton. Somna i sked-position med någon. Att se att min favorit bloggerska har uppdraterat. Förfesta med Linnea, Linnea, Hanna och Ella. Komma till skolan och träffa tjejerna i klassen. Åka till Uppsala med tuva. Min iphone. Spendera timmar i NAmaste och bara hänga med Linn, Lisa, Julia och Sara. Bacardi breezer. Name the pet – london. Min sleep-spellista på spotify. Att skratta så att tårarna rinner. Max-mål med extra stor pommes frites. Lyckorusningar i kroppen. Sommarlov.  A lot like love. Fika med vännerna i timmar. Spela golf med pappa. London. Sitta på en balkong och kolla på stjärnfall. Matt pond PA – champagne supernova. Köttbullar och stuvade makaroner. Åka karuseller. Choklad. Mina kusiner. Sitta i korridoren i skolan och skratta med tjejerna i klassen. Se första lövet falla på hösten. Resa. Sitta i soffan i min källaren och dricka té, se på film en hel kväll i min ensamhet. Gå på konserter med "peace&love"-gänget. Köra bil. Så Mycket Bättre. Alla mina fina vänner.


Kommentarer
Postat av: Sanne

älskar också många av dom där sakerna! fint skrivet Hanna

2010-12-12 @ 15:31:36
URL: http://sannemariaander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0