the_answers

1. Hur gammal är du?
Jag är 17 år, fyller 18 i sommar.

2. Är du tajt med din syster? Blev ni tajtare när hon åkte iväg eller tvärt om och när hon var hemma, umgicks ni mycket? Ni är bäst ha det bra! :)
Ja, jag och Matilda skulle jag vilja säga är väldigt tajta. Jag kan säga allt till henne och jag hoppas och tror att hon känner likadant. När hon åkte iväg till USA blev vi faktiskt tajtare, hur konstigt det än låter. Jag fick en liten känsla av hur det var att "förlora någon" och uppskattade henne betydligt mycket mer nu. När hon var hemma umgicks vi väldigt mycket tillsammans eftersom vi har samma vänner och umgängskretsar.

3. Om jag säger norrland, vad säger du då?
Hmm, norrland.. bärs, snö, skoter, härliga människor och ännu mer härlig dialekt.

4. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Det är min tröja som jag köpte på H&M i uppsala för några veckor sedan:

5. Har du färgat ditt hår eller är det naturligt ? Och om du nu har färgat det , vilken färg använde du , det är ju perfekt!
Först och främst - tacktack! Just nu är mitt hår relativt nyfärgat men min hårfärg just nu skulle jag vilja säga är nästintill min naturliga. Vilket färg min frisör använder på mig vet jag tyvärr inte.

6. Var har du köpt dina jeansshorts?
Jeanshortsen är ett par levi's vintage som jag har köpt på Urban outfitters.

7. Hade man kunnat få se hela ditt rum? asså en bild från dörren.
Mitt rum är inte till hundra procent klart än så jag väntar lite med att lägga upp flera bilder. Om jag kommer att ta en bild från dörren vet jag dock inte, känns lite som att jag ger er en lite för stor inblick i mitt liv, blir kanske lite mer detalj-bilder istället, går det bra?

8. Om jag säger Helsingborg, vad säger du?
Åh! helsingborg! min favoritstad! Helt klart den finaste och bästa staden jag vet! Där kan jag tänka mig att bo när jag blir äldre!

9. Kan du inte lägga upp lite länkar till dom olika modebloggar som du läser?
Jag skrev ett inlägg för ett par dagar sedan om mina favoritbloggar som du kan läsa HÄR.

10. När jobbar du på subway? skol-tid eller på helgerna?
För ett par månader sedan jobbade jag ungefär 4-5 dagar i veckan men det blev i längen lite för mycket för mig så nu för tiden jobbar jag oftast bara 2 gånger i veckan. En vanligt vecka kan se ut som så att jag jobbar exempelvis fredag kväll 21.00-03.30 och söndag dag 10.30-19.00

11. först, älskar din blogg. Du är utan tvekan min favorit bloggare!
Vilket plagg är ett mode måste nu till våren?

Tack! tack! tack! Jag längtar så himla mycket nu tills värmen kommer tillbaka så att jag kan få börja använda långa klänningar och kjolar! Jag har en svart långklänning här hemma som bara skriker på mig! Jag är också på jakt efter en jeanskjorta så att jag kan göra en riktigt denim-matchning á la Chloé.

12. När blev du intresserad av mode?
Kläder har jag nog alltid varit intresserad av, iallfall ända sedan mellanstadiet. Men själva ämnet mode blev jag nog intresserad av förräns i kanske, 7-8:an. Dock visste jag inte så vidare mycket om mode på den tiden utan det är nu på senaste tiden jag mitt modeintresse verklgien har växt och det är nu någonting jag verkligen brinner för. Nu kan jag komma på mig sjäv sittandes framför style.com och dregla över olika kollektioner samtidigt som högen med läxor bara växer och växer.

13. Vad inspireras du mest av?
Min inspiration kommer från så många olika håll, det kan vara en film, människor på gatan, mina vänner, bloggar och såklart - tidningar! Tidningar är nog min största inspirationskälla.

14. Hur lång är du ? 
jag mäter 170 centimeter över havsytan.

15. Vad väger du?
Jag förstår inte riktigt syftet med att veta vad andra människor väger och jag har ärligt talat inte vägt mig på evigheter men jag skulle väll gissa på att jag väger runt 55-60 kilo.

16. Vilken gymnasielinje går du ?
Jag går en linje som heter business på Thoren business school och motsvarar väll litegrann sam ekomoni.

17. Hur kommer det sig att du inte ville åka och plugga utomlands, som din syster?
När min syster började prata och ansöka om ett så kallat high school year var det här inte alls någonting som lockade mig. Tajmingen var inte den bästa för mig i livet och att gå om ett år här hemma i sverige kändes inte alls särskilt lockande.
 
18.  Hur har det varit att växa upp som tvilling? Jag hör ofta att tvillingar lätt tävlar mot varandra eller har svårt att känna sig som två separata personer.
Det har varit väldigt roligt att växa upp med en tvilling måste jag säga (särskilt att lura folk, haha!). Att ha någon i sin egen ålder har varit perfekt när man har varit ute och rest med familjen. Men det har även varit precis som du säger, lite utav en tävling att växa upp med en tvillingsyster. Vem hade bäst resultat på matte-provet? Vem är lite bättre än den andre på fotboll? osv. Det har aldrig blivit något större problem men det har ändå funnits där som en tanke i bakhuvudet. Att vi inte tagits som två separata personer har inte heller varit något större problem. Det kan dock ibland hända att folk antar och tar för givet att vi ska göra exakt samma saker, såsom att åka och plugga till USA exempelvis.  

19. Vilket är ditt favoritresemål? varför?
Mitt favoritresemål måste jag säga är Kalifornien. Jäklar vad häftigt USA är! Thailand är också jävligt bra eftersom man verkligen kan åka dit och bara slappna av, avnjuta en riktigt semester. Jerusalem var också jävligt bra!

20. Har du några drömresor du skulle vilja uppleva?
Jag har alltid vilja åka till Mexico, eller Västindien. Paris lockar också vilket jag hoppas jag kommer göra en weekend-resa till i höst.
 
21. Har du några framtidsdrömmar om vad du vill göra efter skolan?
Efter skolan vill jag plugga modevetenskap tror jag i Stockholm i ett år. Sen är drömmen och planen att åka iväg till New york och plugga engelska mode&design där i nio månader.

22. Hur har du råd med alla resor?
Förra året reste jag utomlands sex gånger. Den första resan var till Spanien på golfläger vilket betydde att golfklubben betala en del och pappa resten. Den andra resan var till London som jag betalade helt själv, Resan till  Ayia napa betalade jag också helt själv men med hjälp från mina föräldrar som betalde maten. Resan till Barcelona bjöd mamma mig på så på den resan stod jag endast för fickpengarna själv. Jerusalem-resan betalade jag också helt själv med pengar för mat från mamma och pappa. Resan till USA betalade mamma och pappa. Sådär, alltså, hälften av resorna betalade jag själv men fick då pengar till mat och fickpengar stod jag för själv till alla resor. Hur jag haft råd till alla dessa resor är enkelt - jag jobbar och lägger undan alla pengar jag tjänar i ett sparkonto.

23. Vilka länder har du varit i?
Min morfar har ett hus i Spanien så där har jag varit ungefär 13 gånger, Thailand 3 gånger, USA 3 gånger, Cypern 2 gånger, Grekland, England, Israel, och våra grannländer Danmark och Finland.  

24. Har du haft anorexia?
Ja, det har jag. Men nu är jag så frisk som man kan bli och mår mycket, mycket bättre idag än vad jag gjorde för ett och ett halvt år sedan. Jag har hela tiden undvikt dessa frågor i bloggen men alla jag känner och folk som vet vem jag är har nog mer eller mindre insett att jag har varit sjuk så varför hålla det hemligt? Jag fick hjälp ifrån ett behandlingshem här i Gävle så med stöd därifrån, från min familj och mina udnerbara vänner är jag nu som sagt så frisk som man kan bli.

25. Har du några husdjur?
Nej, men jag har haft tre hamstrar och tre kaniner. Dock inte under samma tillfällen.

26. Vad får dig att tappa andan?
hmm, hur menar du? svår fråga! Fritt-fall? haha!

27. Genom alla år, vilken händelse minns du mest?
Det som dök upp i min skalle först av allt var tsunamin som jag var med om i Thailand 2004. HÄR kan du läsa lite om det. 

28. Vad tycker du om Gävle?
En helt-okej-stad. Tråkigt utbud av shopping men mysiga parker och stränder.

29. Vad tycker du om Valbo?
Förlåt alla ni som bor i valbo men, enligt mig är det tråkigt där.

30. Vilket är ditt drömyrke?
Någonting inom mode, helst av allt stylist tror jag.

31. Vad kollar du först på hos en kille?
Hans leende, hans ögon och hans händer. Jag älskar killar med stora och vackra händer!

32. Vad brukar du göra när du har tråkigt?
När jag har tråkigt brukar jag köra långa marathon framför någon bra tv-serie på ch131.com

33. Vad är du mest respektive minst nöjd med hos dig själv?! (kan vara såväl utseende som personlighetsdrag)!
Vad jag är nöjdast med mig själv rent personlighetsmässig måste nog vara att jag inte skapar några konflikter, ser till att skapa vänner och inte göra mig av med dem. Det dåliga med mig själv är att jag har ett ganska kort temperament och har svårt att säga förlåt. Utseendemässigt är jag nöjd med mina ben.

34. Håller du på med någon sport?
Jag höll på med golf i nästan elva år men det har jag "lagt på hyllan ett tag" nu men jag tror att jag kommer dra igång med golfen snart igen faktiskt.

35. Bästa sommarminnet?
Från förra sommaren? Lätt! Ayia napa!
 
36. Roligaste OS-grenen att kolla på (tänker främst på vancover-os)?
jag tycker det är väldigt roligt att kolla på skicross, sen är det väll alltid roligt att se på när Sverige tävlar.

37. Om du måste äta en och samma maträtt livet ut, vilken blir det?
Fasiken vad svårt! måste nog säga mammas paella.

38. Snyggt hår!! Vad är hemligheten? ;)
haha, tack! hemligtheten? mmh, jag försöker att inte tvätta det i onödan, använder två olika hårprodukter, en som jag har i direkt efter duschen som vårdar och ett värmseskydd som jag använder innan jag plattar eller lockar håret. Det var väll mina hemligheter det. 

39.  Bästa tv-serien/programmet?
Grey's anatomy och How I met your mother.

40. Vad är bäst med sverige?
årstiderna!

41. Vad är mindre bra med sverige?
somrarna som borde vara längre och varmare.

42. Du som har mode-koll, vad gäller i sommar?
I sommar kommer iallfall jag köra på en massa pastell, söta klänningar matchat med lite mer rockigt såsom skinnjacka och rosa läppar.

43. Bästa partylåten (party-spellista på spotify att dela med kanske)?
Gud, jag lyssnar nästan aldrig på "partymusik" så jag kan faksitkt inte ge dig något tips.

44. tre bästa filmerna?
A lot like love, love actually och Forrest Gump.

45. tre bästa böckerna?
Martina Haags "Hemma hos Martina", Jane Greens "I dina kläder" och Sofi Fahrams "Elsas mode"

46. Om du fick en flygbiljett med avgång imorgon, vart skulle du åka?
Västindien.

47. Favoritblomma?
nejlika.

48. Favoritfärg?
pass.

49. Favoritdesigner?
internationellt säger jag Alexander Wang (med undantag från hans senaste kollektion) och Chloé (speciellt ss10!!) och som svensk designer säger jag nog Whyred och Hope.

50. Vvad får dig på bra humör när allt bara känns fel och dåligt?
Om jag är på dpligt humör stänger jag antingen in mig själv och glor på filmer som gör mig glad eller också så ringer jag en kompis som får pigg aupp mig.

51. Är du och din syster lika på fler sätt än till utseendet? (intressen mm)
Nej, inte märkvärdigt. Visst, vi har våra likheter men vi har aldrig riktigt haft samma intressen och våra personligheter skiljer sig lite grann från varandra. 

52. Tegelväggen i ditt nya rum , är det tapet, klinkers/plattor eller har du murat på riktigt?
Det är riktigt tegel men är en "fejkversion" på något sätt så det är inte riktiga tegelplattor.

53. vart har du köpt din "smyckeshållare?"
Den har jag köpt på IKEA!

54. Vart i Gävle bor du?
I hagaström.

55. Bor du i villa, radhus eller lägenhet?
Jag bor i ett radhus. 

56. Hur blir det med din syrra när hon kommer hem. vill inte hon också bo nere källaren?
Jag frågade såklart innan och hon tillät mig att flytta ner i källarne om hon får ta över mitt gamla rum som är större än det rum som hon har nu så det gick bra.

57. Hur har du fått dina ben så smala och fina (vältränade)?
Först och främst - tusen tack! det värmer verkligen! Hur jag har fått dom så "vältränade" har jag väll fått med födseln antar jag. Jag jobbar iallfall inte "extra" på dom för att få dom att se ut som dom gör.

58. Vart jobbar du?
På subway, vid rådhustorget.

59. Skulle du rekomendera filmen "Valentines day"?
Den var helt klart under mina förväntningar men jag tycker verkligen att ni ska gå och se den! Den är så där mysig och rolig som en bra romentiska komedi ska vara!

 


Kommentarer
Postat av: martina

HALLÅÅÅÅ? SKA DU INTE SVARA PÅ JAMES' FRÅGA???

2010-02-25 @ 23:01:46
URL: http://martye.blogg.se/
Postat av: Matilda I USA

Hanna, det här gjorde fan min dag!! Gud det var skit kul att läsa allt och gud vad gullig du är. Jag kan inte försteställa mig ett liv utan dig Hanna, du är bäst!! Jag är så glad att du är min tvillingsyster! Jag älskar dig!

2010-02-26 @ 00:45:28
URL: http://fflach.blogg.se/
Postat av: simon hägglund

jag förstog inte riktigt fråga 29 , haha , hemskt länge sen vi träffades nu !! får ses nån gång snart :)

2010-02-26 @ 16:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0