Q&A's

Jag har tre frågor om ditt Marc by Marc Jacobs-armband som jag märkte att du hade.
Var och när köpte du det? och vad står det på det?

Jag köpte ett som det står "Nemo nisi mors" som betyder "Tills döden skiljer oss åt" till mig och Tuva när jag var i New York för två år sedan, sedan köpte jag två stycken till nu när jag var i London för ett par veckor sedan. Då köpte jag armbandet med budskapet "inter nos" so betyder "mellan oss". Jag köpte ett till mig själv och ett till min fina vän Beri eftersom vi delar med oss av så mycket med varandra och delar många hemligheter.

Vilka bloggar läser du?
Oj, vad svårt. Jag har väll som alla andra några riktiga "favoriter". Signe kan jag inte få nog av, Columbine är enligt mig klockren, likaså Petra, Hanna MW, sen är Angelica Blick en ny favorit också. Maria Montazami och Blondinbella läser jag också såklart. Sen gillar jag att hålla mig uppdaterad bland mina vänners bloggar som exempelvis Tuva. Sen kan jag ju bara inte få nog av Kissie heller. haha!
HÄR kan du se lite fler bloggar jag läser.


Vad kommer vara det hetaste modet i höst?
Får jag bra säga en sak så måste jag säga fårulls-jackan. Jag tror att alla kedjor kommer proppa sina butiker med kopior av Acnes omtalade jacka. Jag själv kommer definitivt hålla utkik efter en.

Hur skulle du beskriva din stil?
enkel, grå-skalig, och mycket bas.


Jag undrar vad du har för kamera och om du skulle kunna berätta lite om den, jag funderar på att köpa en ny men vet inte vilken och jag tycker du tar så fina bilder ;)
Tacktacktack! Jag fotar med min Nikon coolpix P6000 och min systemkamera Olympus e-410. Jag har även en söt liten grön digitalkamera också men den är förtillfället trasig. Till peace&love förr förra veckan köpte jag en kamera för en femhundring som är den perfekta partykameran! Blir verkligen bra bilder med tanke på priset och skulle man tappa bort den skulle det inte vara "hela världen".

Vad är ditt absoluta favoritplagg? visa gärna en bild! :)

Okje, det här kanske blir ett lite tråkigt svar men jag måste säga min vår-och-höst-jacka som jag fyndade på Lindex barnavdelning fö rtyp sex årsedan för 75 spänn. Jag kan ha en riktigt ful hårdag, känna mig allmänt tråkigt osv. vad som alltid funkar vid dessa tillfällen är att dra på mig den fina jackan och sedan känner jag mig så mycket gladare och finare!

Bor du i gävle eller valbo? eller hör valbo till gävle? haha har aldrig fattat det där..
Valbo hör till Gävle, alltså inte en egen stad eller någonting. Jag själv bor i Gävle.

Kan du inte slänga upp en spotifylista?
Visst kan jag det! TRYCK HÄR!

vilket är ditt drömresemål?
Åh vad svårt! Jag måste nog säga Italien, eller Frankrike. Bora bora lockar också. Och Australien. Och Japan. Hong Kong, Brasilien, Mexico också. haha!

Vad vill du göra efter du slutat skolan?
Jag är sugen på att plugg vidare utomlands. Först var det New york som lockade mest, jag hade kollat upp skola och hela köret men efter min resa till London i sommras vill jag mer än gärna flytta dit och plugga någonting inom mode på St. Martins
 
Vilka jobb jobbar du på?
Jag jobbar i första hand på Gouter (f.d Subway) och i andra hand på Restaurang Mezza Notte här i Gävle. Förhoppningsvis kommer min jobbsituation se lite annorlunda ut inom den närmsta framtiden, men mer om det senare!

Kan du inte visa bilder på ditt rum?
Jovisst, HÄR kan du spana in mitt rum.

Kan du inte tvinga din syster att börja blogga igen?

Tro mig - jag har försökt!

Hur håller du dig i så bra form? du har jättefin kropp!!
Oj, tacktacktack!!
Jag äter väll egentligen ingen speciell kost, utan äter det som erbjuds oftast. Sen försöker jag att röra på mig några gånger i veckan. Jag älskar att springa och försöker ta mig ut i löparspåret 2-4 ggr i veckan. Just för tillfället tränar jag ingenting på grund av en skada som aldrig tycks bli bättre men så fort den är borta ska jag börja träna igen.  

Vilka åker du till magaluf med? och med vilka delar du rum? har hört att dom du delar med är bäst på fest :)
Haha! Sliva, du är bäst!

Har du vaknat upp en morgon och mått så jävla piss-illa, druckit två liter vatten medan allt snurrade, sminket kvar och undrat vem fan det var du knullade med på den där bakgatan igår och varför du inte kommer ihåg ett jävla skit?
Hahaha, näe kanske inte riktigt så illa har jag mått "dagen-efter".

Hur är dina levis 501 i storleken? tänkte buda hem ett par shorts men vet inte hur stora/små dom är.
När jag köper jeans i butik så köper jag oftast stl 25 eller 26 men på mina ljusblåa jeanshorts har jag stl 32 och på mina mörkblåa stl 28. Väldigt märkliga storlekar med andra ord. Jag tror att det är lätt att "misslyckas" när man köper Levi's-shorts på internet just för att storlekarna varierar så väldigt mycket. Mitt tips är att istället åka till närmsta Urban outfitter's butik och gå loss där istället, det har jag gjort de senaste tre åren. Har man inte möjlighet till att åka till en sån butik får man förmodligen chansa och köpa dem på internet och hoppas på att de passar iallafall men jag kan nog också säga att W29 0 S/XS.

Vad är det bästa du vet?
Svår fråga! HÄR är en massa saker jag älskar iallfall.

Dejtar du någon just nu?
Nej, det skulle jag inte direkt säga.  

Vilka tycker du är de största likheterna och skillnaderna mellan din och din systers personligheter?
Den största likheten är vår humor som är väldigt lika, skillnaden är nog främst att jag är med ordningsam än Matilda, haha!

Vad tror du att du gör om 10 år?
Om tio år jobbar jag förhoppningsvis inom mode på någon tidning, kanske styling. Jag har inga barn men har kanske börjat funderat på familj, jag bor förhoppningsvis i London eller Stockholm och är lycklig.

Vilken är din favorit låt just nu?
Lätt! Jamie Cullum - Gran torino

Vad är det bästa med att resa utomlands?
Det är nog alla intryck man får. Alla fina utsikter, alla fina gator, stränder, minnen man får med sig hem och alla bilder från kameran man får gå igenom när man kommer hem .

Är det något land du inte skulle vilja åka till?
Klart att det finns länder som lockar mig mindre. Ett land som är väldigt oroligt och där det finns mycket krig vill jag nog hålla mig ifrån. 

Favoritfärg?
Det går lite i perioder - just nu är det beige.

Vilka länder har du besökt?
Jag kan inte komma på alla nu såhär på studs men jag har varit i Spanien ungefär 14 gånger, Thailand och USA 3 gånger, England, Grekland, Cypern, Israel, Egypten, Malaysia och grannländerna Finland, Danmark,

Vilket datum börjar du skolan igen?
Har ingen aning och vill inte tänka på det! LÄNGRE SOMMARLOV TACK!!!

Hur orkar du med 2 jobb? :) stressigt?
Det där med att ha två jobb kan ibland vara ett rent helvete men oftast fungerar det rätt bra. Nackdelarna är att man ibland kan få jobba till klockan tre på fredagen exempelvis och sedan öppna på det andra jobbet på lördagmorgon klockan halv sju..

Beskriv känsaln när matilda kom hem!
Jag tyckte det var mycket mer speciellt att se henne efter fem månader än när hon verkligen "kom hem" om jag ska vara ärlig. Jag, mamma och pappa åkte och hälsade på henne i december förra året och att köra in på gatan där hon bodde och sedan se henne genom fönstret och sedan slänga mig ut bilen och kasta mig in i min systers armar var en sån otroligt skön känsla. Har nog aldrig varit så glad som jag var då.

Vad är det bästa med att blogga?

All positiv respons!

Du går väl på thoren? Isåfall har du ju en dator därifrån, men har du en annan egen också eller använder du bara din skoldator?
Ja, jag går på Thoren. Jag har en egen dator också men använder mig alltid av skoldatorn för att jag gillar den bättre.

Berätta lite om dina framtidsplaner, något planerad resa i höst osv!
Om en vecka drar jag och tjejgänget till Magaluf har det det bra i nio dagar. Jag Saga och syrran ska även göra en tripp till London senare i sommar/höst. Snart börjar skolan igen och jag ser verkligen fram emot tredje och sista året! Körkort ska jag försöka ta också innan 2010 är över. Det är väll det närmsta jag har planerat.

Vad vill du bli som vuxen?
Jag vill hålla på med någonting inom mode. Styling.

Vad värdesätter du i livet?
Mest? Vänner och familj.

Har du tips för hur man släpper sina gamla kroppsnojor och snedvridna ideal? svårt ju...
Acceptera hur du ser ut, skit i alla dumma redigerade omslag inne på pressbyrån, fokusera på dina fördelar och lär dig att klä dig efter din kropp och framhäv det goda! DU ÄR FIN SOM DU ÄR!

Visst är/var Subway bättre än det nya vad-det-nu-heter?
Vad tycker du?Har du nån favvo-macka?

haha! Det finns till och med en grupp på facebook som heter "alla vi som vill ha tillbaka Subay i Gävle"..
Ärligt talat tycker jag att det nya (Gouter) är mycket bättre! Brödet är mycket godare bara för att nämna nått!
Min favoritmacka på Subway var tonfisk och på Gouter är det Chevré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0