questions_

Jag har fått in lite eftersläntare till min frågestund, så here you go!

När började du jobba?
du menar i vilken ålder? Jag fick mitt första jobb när jag var 13-14.
Hur fick du jobb?
Mitt första och andra jobb fick jag genom kontakter. Till Subway och till MAX skickade jag in ett CV, fick komma in på intervju och fick börja.
Trivs du?
Jag trivdes jättebra på Subway, trivs jättebra på Mezza Notte och trivs förhoppningsvis jättebra på MAX också. Har inte börjat där ännu utan har mitt första pass om några veckor.

Hur får du råd med alla dina resor?
Jag vet inte rikigt hur många gånger jag har fått den här frågan men det finns bara ett svar - jag jobbar och spar mina pengar som jag får in. simpelt. Jag älskar att resa och lägger därför mina pengar på det.
Vad betalar du MAX för en resa?
Det beror på, den dyraste resan jag har lagt pengar på är Ayia napa förra året, på onsdag åker jag till Magaluf så den resan blir nog också rätt dyr i slutändan. En sådan resa brukar sluta på ett femsiffrigt belopp när allt är klart.
Vart beställer du dom och vad tänker du på?
Det brukar variera men nästan alltid så beställer jag via internet. En bra sida som jag gillar är seat24.se
Vad det är jag tänker på när jag bokar en resa beror på vad det är för typ av resa. Reser jag till en storstad tänker jag mycket på hur avståndet är till centrala platser osv. Åker jag på en "solsemester" är närheten till havet viktigt. När det kommer till flygtiderna vill jag helst åka dit så tidigt som möjligt på dagen påvägen dit och så sent som möjligt på dagen på vägen hem. Hoteller är ju rätt viktigt också såklart. Jag brukar åka till 3 eller 4 stjärninga hotell.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vad hade du för jobb när du var 13-14?

Och hur mycket har du tjänat på de olika jobben?

Tacksam för svar! :)

2010-07-26 @ 18:00:07
Postat av: Louise

Hur skrev du ditt CV, hur la du upp det liksom, försöker börja på mitt men har lite problem med vad jag ska ta med/inte ta med. Hehe.

2010-07-26 @ 22:51:01
Postat av: Anonym

tack :)

2010-07-27 @ 07:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0