questions

Hur gick det till när du sökte jobb på max? Lämnade du in ett CV eller? 
Jag gick in personligen med mitt CV och frågade efter restaurangens personlansvarige, lämnade mitt CV och höll tummarna. Efter ungefär en och en halv vecka ringde jag upp den person jag hade pratat med när jag lämnade in mitt CV och frågade hur det gick för mig, om jag hade ngåon chans till jobb. Jag fick som svar att hon hade lagt undan mitt CV i hennes "ring-upp-hög" men hade inte haft tid att ringa upp. Så tack vare att jag ringde fick jag komma in på intervju tidigare än om jag inte hade ringt. Jag gick på intervjun och fick börja tre veckor senare. 
Mina tips är alltså att gå in personligen och lämna sitt CV och inte bara skicka in det via mejl. Då är chansen betydligt mycket större att du får komma på intervju eftersom du har haft chansen att göra ett personligt första intryck.  

Vad har du för textstil på dina rubriker?
Helt ärligt, ingen aning.. haha! Jag har inte fixat någonting med min design på typ ett år..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0