five_years_ago



Idag är det fem år sedan tsunamin i Asien svepte in över land. Några av er läsare kanske redan visste detta, men jag och min familj befann oss på en av Thailands stränder just när denna naturkatastrof bröt ut. Vi hade åkt dit några dagar innan julafton tillsammans med tre andra familjer, firat en underbar julafton på stranden, badat, solat och haft jätteroligt. På annandagen hände dock något inte alls lika roligt. Vi tvingades springa för livet, bort från vågorna och stranden, upp till säkrare platser uppe i bergen. Vågorna var dock för snabba och kraftiga så vi alla träffades av dem och trycktes in i hotellväggar, träd och staket. Dagarna i Thailand efter tsunamin var bland de värsta dagarna i mitt liv. Vi kämpade som djur för att kunna boka om våra biljetter - vilket vi lyckades med och fick komma hem en vecka tidigare. Den här dagen kommer nog alltid att vara lite speciell för mig. Jag vaknade imorse och tänkte genast på stunden då jag tittade ut mot horisonten och möttes av en vägg och vatten, drabbdes av panik och började springa för livet.

Måste vara nämna okså att alla i vårat sällskap klarade oss med endast några skär- och skrapsår på kroppen och hemska minnen i huvudet. Men vi hade tur i oturen, det hade lika gärna kunnat sluta helt annorlunda.

Kommentarer
Postat av: antonia

<3

2009-12-26 @ 13:54:54
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Anonym

I love u and couldt live without u (L)

2009-12-26 @ 17:28:56
Postat av: Anonym

Oj vad läskigt, men jag är glad att ni alla klarade er! <3

Annars hade vi aldrig ha kunnat läst den här underbara bloggen!

2009-12-26 @ 21:12:36
Postat av: josephine

wow. förstår att något sådant inte går att få bort från sin hornhinna och från sitt minne. tur att ni klarade er.

2009-12-26 @ 23:35:57
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3

2009-12-27 @ 11:02:28
Postat av: rosanna

vilken tur i oturen!

kan förstå att detta är svårt att få bort från minnet, låter hemskt.

2009-12-27 @ 16:17:37
URL: http://noiretblanc.devote.se
Postat av: Anni

fruktansvärt det som hände.. usch måste ha varit jätte hemskt!! fint av dig att du delar med dig, viktigt att veta!

ur fin blogg

2009-12-27 @ 18:12:22
URL: http://annira.blogg.se/
Postat av: FOTOGRAF JOSEFINE NYBERG

Jag är glad att ni klarade er allihopa, det var så många som förlorade någon den dagen..

2009-12-29 @ 20:56:35
URL: http://fina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0