gif_guide

Sådärja! Nu har suttit och fixat ihop en liten guide till er nu om hur man gör "blinkande bilder", enjoy! Och sorry för den sjukt dåliga prestationen i paint men man är ju ingen Kissie direkt..

Steg 1. Ladda ner programmet Photoscape. (TRYCK HÄR för direktlänk)
Det är även det här programmet jag använder när jag redigerar mina bilder.

Steg2. Tryck på "redigerare"

Steg 3. Tryck på "Ändra storlek" och ändra till den storlek som passar just din blogg. Jag använder mig utav 700px vilken jag tror jag är den vanligaste storleken, funkar inte den så får du helt enklet prova er fram. Gör detta med alla de bilder du vill använda dig av i bildspelet. Spara varje bild efter att du har gjort detta.

Steg 4. Tryck på knappen "AniGif" längst upp i mitten.
Steg 5. "Dra och släpp foto här". Dra alltså de bilder du vill ha med i bildspelet från vänstersidan och släpp den i den gråa stora rutan. 

Steg 6. Till höger om bilden kan du sedan ändra hur länge varje bild ska visas, lägga till effekter osv.


VOILA! Så enkelt är det! Hoppas min lilla guide hjälper er nu, lycka till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://gickr.com/ här kan man göra rörande bilder,utan att behöva ladda ner ett program + att det är enkelt.

Sedan vill jag tipsa om en blogg som heter http://www.stylescrapbook.com/ jag hoppas att du känner dig lika inspererad som mig :D

and keep up the good work!

2010-06-15 @ 00:40:12
Postat av: Anonym

tack!! hur redigerar du dina bilder? :)

2010-06-15 @ 10:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0