day 27 – Your favorite place


Min favoritplats i hela världen är min morfars hus i Spanien. Här har jag spenderat några vecka nästan varje år sedan jag föddes. Världens bästa plats.

Nu var det några år sedan jag var där sist. Jag längtar lite varje dag till den dagen jag får sätta min fot på Casa Celeste igen.

Ett uttdrag från tidigare inlägg:

Jag och mina kusiner brukade vakna av att morfar kom in och bad oss följa med ut till trädgården och plocka apelsiner till frukosten. Vid frukostbordet bråkade om vilken Disney-kopp var och en skulle ha sin oboy i. Vi åt youghurt med banansmak och längtade till lunchen då vi ofta fick Fattiga riddare. Dagarna spenderades i poolen men våra badringar (som än idag finns kvar även fast vi fick dom när vi var typ fyra år..). Vi spelade mycket Twister, gick ner och plockade en varsin mandarin när vi var lite hungriga, lekte restaurang och serverade föräldrarna med öl och jordnötter. Framåt eftermiddagen när fingarna var som russin och alla var trötta spelade vi kort brevid poolen. Vi lekte med vildkatterna som sprang utanför muren, lekte inne i garaget och brände oss på  stengolvet som solen hade värmt upp. På kvällarna brukade vi åka in till grannbyn och äta Paella. Innan vi gick och la oss brukade vi ligga i soffan och kolla på Bert Ljung. En typisk dag på Casa Celeste. 

Nu var det fem år sedan jag var där sist och jag längtar lite varje dag till den dagen jag får sätta min fot på Casa Celeste igen.

Kommentarer
Postat av: emma

har du varit och norpat ur min kamera ser jag? ;)

nej men på riktigt. jag föreslår en kusin-tripp dit någon gång i framtiden!

2011-01-04 @ 19:40:12
URL: http://emmaapotekare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0