answers part 1

Vad vill du jobba med "när du blir stor"?
Drömyrket är stylist.

Vad ska du göra efter studenten?

Förhoppningsvis åker jag i väg till London. Ska bara försöka med mig Linn på äventyret också.

Om du hade alla möjligheter öppna vad skulle du vilja jobba med i framtiden?
stylist på ELLE.

Åker du till USA efter studenten och går på den där modeskolan?

Nej, jag ville verkligen det för ett par månader sedan lockar det inte lika mycket längre.

Vad gör du om 10 år?

Oj, förhoppningsvis är jag ihop med någon fin kille, har en lite hund och bor antingen i Stockholm eller i London. Jag jobbar förhoppningsvis med det jag älskar och det jag helst av allt jag vill hålla på med just då. Några barn har jag inte utan spenderar så mycket tid som möjligt med mina fina tjejkompisar och min pojkvän.

Framtidplaner?
Det närmsta året kommer att innehålla student, resor, jobb och förhoppningsvis en flytt till London i höst.

Kan du visa bild på din jobb-outfit?
Haha, jag har tyvärr ingen bild på mig när jag har mina arbetskläder på mig.

Jag är lite smånervös inför att fixa sommarjobb/extrajobb, har du några tips om hur man hittar/söker jobb?

1. Våga sök och sök i tid!

2. Satsa på att skriva ett grymt, snyggt och personligt CV! Fokusera på upplägget och bilder.

3. Gå in personligen och överlämna ditt CV om möjligheten finns. En arbetsgivare får ett mycket bättre minne av dig om du går in och lämnar ditt CV än om du istället skickar in CV via post/mail.


Skulle du rekommendera Thoren Business School?

Nej.

Vad har du för betyg?
Jag gick ut högstadiet med 245 poäng. Nu har jag ungefär hälften VG och hälften MVG i de avslutade kurserna hittills i gymnasiet

Har lite kris här jag ska välja 1 mars och har sån sjuk beslutsångest så att det inte är sant. Jag har relativt bra betyg, lite över medel och är ambitiös så alla dörrar står öppna men man vet ju inte om Gymnasiet flyter på lika bra som högstadiet... Jag är så nervös inför detta har inte du något tips?
En sak måste jag säga – välj inte efter vad dina vänner väljer. Det är din framtid det handlar om. Väljer du en väg som kanske ingen av dina andra vänner har valt kommer du garanterat att hitta nya vänner i din nya klass och fortfarande kunna hålla kontakten med dina ”gamla” vänner. Det är också dina tre närmaste år du bestämmer över så välj någonting som känns spännande och roligt. Väljer du fel så är det ju faktiskt inte heller hela världen. Jag valde fel och har läst ekonomi nu i tre år, inte alls mitt ämne men det funkar ju ändå! Man kan ju alltid läsa vidare efteråt.

Vilken linje går du på vilken skola?
Jag läser ekonomi på Thoren Business School.

Vilken linje går din syrra på?
Hon läser också ekonomi, men på Borgarskolan.

Vilken är din starkaste sida när det kommer till skolämnen?
Engelska, det roligaste ämnet enligt mig och därför blir det lättare att göra bra ifrån sig.

Vad har du för projektarbete i skolan nu?
Jag och fyra tjejkompisar har startat ett skolcafé på vår skola. För pengarna vi har tjänat ska vi åka till Indien och volontärarbeta på ett barnhem.


Var kommer Harry Potter-spelet ifrån?
Tyvärr, det vet jag faktiskt inte.

Vad för sidor använder du på internet mer än blogg.se & Facebook?

Kollar typ mejlen, läser bloggar och kikar in kändisvärlden titt som tätt på justjared.buzznet.com.

Vem är Simon du umgås med hela tiden? Är han snygg?
Simon är typ världens bästa kille. Ja.

Varför är du rädd för barn?
De som känner mig vet att jag inte alls gillar barn. Inte det minsta. Att jag är rädd för barn har med detta att göra. Jag tycker dem är lite obehagliga då man inte riktigt vet vad dem ska göra i nästa sekund eller den andra. Jag vill inte ha barn när jag blir stor och tror inte att jag kommer att ändra mig när jag blir äldre.

Vilken är den roligaste träningsformen enligt dig? Hur tränar du?
Helt klart Zumba! Jag har testat många träningsformen men aldrig riktigt hittat rätt. Tills för ungefär två månader sedan. Zumba är så jävla grymt, bra om man vill gå ner i vikt, jäkligt roligt och verkligen värt varenda krona.Jag tränar på Zen Zen här i Gävle, ligger bakom Hemmakväll.

Hur får du energi?
Jag får energi av mina vänner först och främst. Sen får jag även energi av viljan av att ha roligt.

Hur många läsare har du dagligen?

pass.  

Hur träffade du dina närmaste vänner? (Jag har läst det där jättefina inlägget om dina bästa vänner, men förstod inte riktigt hur ni träffades).


Saga
Vi började spela i samma fotbollslag för tusen år sedan och har varit lite som syskon sedan dess typ.



Peace&Lovegänget/Namastegänget
Jag satt en junikväll och snacka med Sara på Facebook om Peace&love och om hon skulle dit. Ingen av mina kompisar ville/hade råd att åka men de här gänget skulle åka. Sara bad mig följa med och jag hoppade direkt på iden. Typ en av mitt livs bästa beslut. Har gjort så grymt mycket roligt sedan i somras med dessa människor.


Beri, Martina, Sliva, Micaela Linda.
Micaela och jag träffades på en toalett för första gången (japp, true story) för tio år sedan. Jag hade glömt att låsa, hon klev in och jag skrek åt henne att stanna eftersom toalettpappret var slut.. Gud jag skäms så att jag berättar det här.. Aja, det var tur att jag glömde låsa toalettdörren den där dagen för ända sedan dess har vi hängt ihop <3

Martina, Sliva Beri och Linda träffade jag genom Micaela och vi alla började hänga på riktigt hösten 2008. Jag mådde riktigt dåligt under den här perioden och dessa tjejer fick mig att må så himla mycket bättre.


Ella, Hanna och Linnea x2
Linnea 1 lärde jag känna när vi började i samma fotbollslag. Hanna och Linnea1 är även kusiner så vi tre hängde på en massa fester tillsammans i högstadiet.

Linnea 2 har jag känt ända sedan 6-års då vi gick i samma klass ända upp till sjuan. Det var dock inte förrän ungefär ett år sedan vi tog upp kontakten igen då hon började jobba på mitt dåvarande jobb. I somras började vi fyra, och Ella hänga allt mer intensivt och har haft jäkligt roligt sedan dess. Ella kände jag inte alls innan men gick i samma klass en liten snabbis för några år sedan. Alla fyra är helt underbara!


Tjejerna i klassen
Oj, två har jag känt sedan sex-års, två sedan högstadiet och resten är ”nya”. Alla är klockrena. Vi alla (förutom Matilda) började i samma klass i gymnasiet och de är dessa tjejer jag har turen att få träffa varje dag.


Tuva
När jag var typ 13 år bytte jag fotbollslag och började spela i Valbo FF. I Valbo FF spelade Tuva. Tuva var den tjejen som snällt sa hej på första träningen, var med mig på parövningar och visade från början vilken jäkla underbar människa hon är. Vi började träffas utanför fotbollsträningarna efter ett tag och jag gillar henne lika mycket då som jag gjorde då när hon tog så fint hand om mig på fotbollsplanen.


Rebecka
Lärde känna henne genom gemensamma nämnare för en massa år sedan men klickade och lärda känna henne på riktigt i Barcelona.


Simon
Vi lärde känna varandra för ungefär ett år sedan via typ gemensamma vänner/samma skola. Har haft jäkligt roligt med honom senaste året.

Nina
och jag vet ärligt talat inte hur vi träffades eller hur vi började umgås. Men det gjorde vi iallafall och det är jag glad för!

Othilia och jag spelade golf tillsammans för en jädra massa år sedan och har hängt ihop genom högstadiet tillsammans och nu träffas vi ibland över promenader eller biobesök.

Jill, Patricia, Elin och Amanda
Jag började hänga med dessa brudar genom gemensamma vänner i höstas. Dessa brudar kan man spåra ute med på lördagskvällen och ligga i soffan med på söndagskvällen och känna sig allmänt äcklig med handen i chipspåsen. Amanda lärde jag känna när jag åkte och hälsa på Beri i London, Amanda delade lägenhet med Beri då. 


Kommentarer
Postat av: Sara

Varför skulle du inte rekomendera Thoren Business School?

2011-01-19 @ 19:16:31
Postat av: Julia

undrar samma sak som sara...

2011-01-20 @ 01:21:04
Postat av: Fredrika

Hennes sambo ?!?!?!

2011-01-20 @ 07:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0