10 saker du inte visste om mig

Jag fick en kommentar om att jag skulle göra ett "10 saker ni inte visste om mig"-inlägg. Here you go!

1. Jag har tvångstankar. Egentligen är det ingenting som är överdrivet jobbigt för mig men ibland kan det vara lite frustrerande. Det som tvångstankarna styr över är att jag ska göra saker och ting x antal gånger. Det tal som tvångstankarna "tillåter mig" att göra saker och ting med är 3 och 9. 3x3=9, 3+3=6 fungerar dock inte utan om jag tillexempel äter 3 vindruvor, tar 2 till så "måste" jag äta 4 till för att slutligen ha ätit 9 stycken sammanlagt. På jobbet exempelvis äter jag alltid 3 ostskivor till min sallad, aldrig färre, aldrig fler.

2. Jag har varit med om 4 naturkatastrofer. Först en orkan i Florida 1998 som orsakade en översvämning, sen ett "snökaos" här i Gävle samma år (haha, kanske inte direkt någon allvarlig naturkatastrof men det var en katastrof på sitt sätt med flera meter snö som orsakade problem här i Gävle. 2004 var jag även i Thailand med min famlij plus 3 familjer till och firade jul och nyår. Vi befann oss i Krabi-området när Tsunamin svepte in över stranden. Alla i vårat sällskap klarade oss ufan med endast några skrapsår på kroppen men den tiden var riktigt jobbig vissa gånger. HÄR kan du läsa lite mer om det.

3. Jag är 15 minuter äldre än min tvillingsyster Matilda.

4. Jag har spelat golf sedan jag var sju år gammal och har 8 i hcp. Nu har jag dock tagit ett "uppehåll" på över ett år och spelar bara för nöjes skull nu. 

5.  Varje gång man blir tillsagd att önska sig något när klockan är exempelvis 22:22 eller när du blåser ut ljusen på tårtan tänker jag alltid "en hund". Inte direkt för att jag kanske vill ha en hund just nu men jag ville ha det för några år sedan och den tanken dyker upp direkt vid dessa tillfällen än idag.

6. Jag är en sucker för tv-shop. Står jag i köket och lagar mat med tv:n på så kan jag lätt som en plätt bränna såsen i kastrullen eller låta pastan koka över.

7. Jag har en "mina hångel"-bok som är tom. HAHAHAH!

8. När jag provar kläder framför spegeln händer det ibland att jag sätter på Lady Gaga's "Just dance" och dansar sönder som en galning. Prova! Så jäkla roligt! haha!

9. Jag och min tvillingsyster blev retade när vi var små för våra "grisnäsor, haha! Vi har dock aldrig riktigt brytt om oss detta utan skiter i att vi ser ut som Miss Piggy ibland. Vafan, en liten grisnäsa är väll inte hela världen?

10. Jag har stora fötter och hatar detta faktum vissa gånger. En gång satt jag på ett café med två tjejer jag nyss hade träffat. Efter några minuter sa den ena tjejen "hur stora fötter har du egentligen? skitstora ju!" Jag har stl 40-41 vilket kan vara roligt ibland när det kommer till rea och min storlek oftast finns kvar men skittråkigt ibland då ett par skor är mycket snyggare i stl 38 än i 41 och jag tvingas lämna kvar den i butiken..

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag har också skostorlek 40-41! Och jag kan hålla med om att vissa skor ser bättre ut på mindre fötter. Inte kul alls... Men jag är född med dom så det är inget att göra åt :)

2010-06-14 @ 23:32:23
URL: http://www.jjosefin.devote.se
Postat av: beatrice

Det var kul att läsa lite mer personliga saker eller hur man säger, haha! Jag har också tvångstankar, inte direkt några allvarliga, men det blir ju lite jobbigt ibland ändå, haha!

2010-06-14 @ 23:49:26
URL: http://klacksko.se
Postat av: Eva

Haha, rolig läsning!

2010-06-15 @ 01:09:50
Postat av: amelie

med stora fötter står man stadigare! tänk på det snyggis

2010-06-15 @ 01:39:26
Postat av: e

Haha, är "glad" att jag hittade en annan som har precis samma tvångstankar som jag, 3 är det perfekta nummret, gillar också 9 precis som du etersom 3x3=9 haha, måste alltid äta 9 om jag redan ätit mer än 3 :P

2010-06-15 @ 15:02:23
Postat av: f

jag har också stora fötter, men tänk på: vacker blomma har stora blad! :)

2010-06-15 @ 17:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0