Day 06 – Your best friend(s)


Saga.
Träffades för en jädra massa år sedan på fotbollsplanen och har hållit ihop sedan dess. Saga är den vän som jag kan vara till hundra procent mig själv med. Vi har gjort en massa galenskaper tillsammans, sovit över hos varandra så många gånger att jag har tappat räkningen och upplevt så mycket tillsammans. Saga och jag har precis samma humor och kan sitta och skratta åt någonting som ingen annan skulle skratta åt i timmar. Jag, syrran och Saga är de tre musketörerna - en rehula&tvåflach.  


Peace& love i juni iår.

Peace&love-gänget/Namaste-gänget.
Helt spontant följde jag med Niclas, Emma, Lisa, Linn, Maja, Sara och Josefine till Borlänge för att hänga på Peace&love. Att hänga på det här gänget - utan att egentligen känna dem - kan vara mitt livs bästa beslut. Ända sedan den där dagen då jag och Lisa steppa in i "Camp Eiisa Peitää" har vi haft så sjukt roligt tillsammans.
Sedan dess har vi besökt popaganda, hängt i stadsparken, druckit en massa vin tillsammans, dansat tills in på småtimmarna, hängt i skolan varje dag, startat UF tillsammans, haft mysiga tv-kvällar och skrattat en massor. Nästa år ska jag, Julia, Linn, Lisa och Sara åka iväg på projekt-resa till Indien, kommer bil grymt!! De här människorna är de mest klockrena människor jag någonsin har träffat. Vänner jag ska göra allt för att inte förlora.

Sliva, Beri, syrran, jag, Martina och Micaela i Spanien tidigare iår.

Martina, jag, Beri, Linda och Sliva i Cypern förra året.

Jag och Martina i Jerusalem förra hösten. 
Beri, Martina, Linda, Sliva och Micaela
Micala träffade jag inne på en toalett (japp, true story) för tio år sedan. Resten lärde jag känna vintern 2008. Ända sedan de allra kallaste dagarna 2008 har vi hängt ihop, klickat redan från början och hängt ihop sedan dess. Världens finaste vänner. Vi har rest ihop en massa, varit med om helt sjuka fester och haft sådana fina stunder tillsammans som jag förmodligen aldrig glömmer. Fina ni.


Ella, Hanna och Linnea 2.


Linnea 1, Hanna och jag.

Linnea, Linnea, Hanna och Ella
Linnea 1 och jag gick i samma klass under hela låg- och mellanstadiet. Linnea 2 och Hanna har jag haft mina "fina fjortis"-tider tillsammans med. Det var dock inte förräns i sommras som det verkligen blev vi. Världens finaste tjejer, från insidan och ut.  Förfester har vi numera blivit grymma på, snacka om allt mellan himmel och jord har vi även det blivit grymma på. Att vi råkade ha samma namn typ allihopa gör ju bara saken bättre. Hanna, Hanna, Linnea, Linnea och Ella. Vi har så många planer framför oss att jag vill uppleva allt nu nu nu.


Tjejerna i klassen.
Det spelar ingen roll om jag har haft världens dåligaste morgon och kommer till skolan med humöret i botten så får dessa tjejer mig att må så bra igen. En morgon hade jag försovit mig, såg ut som skit, glömt datorn hemma och bråkat med pappa men så fort jag kom till skolan glömde jag allt dåligt och fick ett leende på mina läppar. Vi är rätt många i det här "gänget". Tio stycken om alla räknas in. Och alla tio är lika underbara. Det känns så jäkla roligt när jag tänker på att vi ska stå på studentflaket tillsammans.


Tuva. 
Världens finaste tuva. När man säger att någon är så snäll att den inte "skulle döda en flyga ens" så överdriver man oftast kanske lite. Det går inte att överdriva om den här saken angående henne. Vi har hängt ihop ända sedan den dagen jag började spela i samma fotobllslag som henne. Att vi inte har varit med varandra på nästan fyra månader idag är för mig helt sjukt att förstå. Jag vet faktiskt inte varför det har blivit så, men jag vet att när vi väl träffas igen kommer det vara som att vi aldrig slutade umgås. Jag saknar dig vännen. 


De här är mina absoult närmsta vänner. Sedan har jag ju mina andra fina vänner. Othilia som jag har hållt ihop med sedan vi träffades på golfbanan för nästan tio år sedan, Rebecka som jag hade sjukt roligt med i Barcelona för några veckor sedan, Nina som jag har umgåtts med med jämna mellan rum under de senaste tre åren och hade tillsammasn sjukt trevligt i London i våras. Simon som är dryg till 80% och bäst till 20% (haha, förlåt), Jill och gänget som jag har lärt känna de senaste veckorna som är mer än klockrena. Amanda som jag lärde känna när jag hälsade på hos Beri i London som har ett hjärta av guld.  


Dessa fina vänner vill jag aldrig förlora och hoppas att de alla står som brudnäbbar på mitt bröllop, firar min 40-årsdag med mig och att vi slutligen ska säga farväl till på varandras begravningar.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Fina,fina Hanna!

2010-12-13 @ 22:21:59
Postat av: matilda

tårar i lillögat! loveu!

2010-12-14 @ 00:52:48
URL: http://chickenrace.blogg.se/
Postat av: rebecka

<3

2010-12-14 @ 08:02:21
URL: http://iblamethetelly.com/
Postat av: linnea

du är världens finaste våran lily !!!

2010-12-14 @ 14:19:04
Postat av: Anonym

du är så fin hannisbannanis <3

2010-12-14 @ 14:42:58
Postat av: Lovisa

ett av de bästa inläggen jag läst!

dina vänner verkar hur bra som helst :)

2010-12-14 @ 16:57:12
Postat av: Julia

Så fint inlägg, ni alla strålar! xx

2010-12-14 @ 21:17:33
URL: http://amilo.blogg.se/
Postat av: Jill

Gud vad söt du är.

Jag gillar din blogg,

och jag gillar dig! :)

2010-12-17 @ 18:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0