Day 03 – Your parents


Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Enligt mig har jag världens bästa föräldrar. Jag kan naturligtvis inte säga att de är era Världens Bästa Föräldrar, men de är mina.
De har varit varit tillsammans i 21 år, gifta i 12 och still going strong. Jag tycker det nästan är lite läskigt att de fortfarande är så himla kära. Visst, de bråkar väll ibland och vill kanske hoppa ut genom fönstret för att slippa varandra för en stund. Men de få gånger som detta händer blir de oftast vänner snabbt efteråt.


Jag och mamma i Barcelona förra hösten.

Min mamma, Anna-Lena, är en sån mamma som sätter allt före sina barn. Hon är en sådan som släpper allt och åker till mig och bara finns där när jag är ledsen. Hon är en sådan som alla har svårt att inte tycka om, en sådan som sprider glädje var hon är går och lyser kärlek från topp till tå. Min mamma driver en inredningsbutik sedan nästan tre år tillbaka här i Gävle. En vacker inredningsbutik som luktar kärlek och harmoni när man kliver in genom dörren och där varje kund blir bemötta av världens finaste leende av mamma. Min fina mamma. Min mammas humor är lite knasig och rätt tråkig om du frågar mig. Men på något underligt sätt blir hennes skämt så jäkla roliga när hon berättar dom. "Vet ni vart man köper billigast kor i världen? KOrea". Detta är ett typiskt exempel på hennes "tråkiga" humor. Min mamma är fantastisk.


Jag och pappa i USA förra vintern.

Min pappa, Lasse, är så jävla fin. Rakt igenom. Ber du honom om en sak, gör han allt för att det ska bli gjort. Jag vill inte låta bortskämd och kanske lite elak, men han är lite utav en curlingpappa. Han skjutsar mig och Matilda lite för ofta, hämtar oss lite för ofta och betalar lite för många telefonräkningar.. Han är en sådan pappa som springer fram till ytterdörren när man kommer hem ifrån världens jobbigaste arbetsplats och kramar om en och säger "vad duktigt du har varit". Han är underbar.  Pappa är också väldigt, väldigt rolig. Han har - bara för att nämna en sak - dansat magdans inför Andree Esteche. True story.

Ibland får jag ångest att jag inte uppskattar mina föräldrar tillräckligt. Dom har gett mig så otroligt mycket sedan den dagen jag föddes. Kärlek, omtanke, matriella saker, glädje, lycka och en drös med andra fina saker.  
Det finns inte ord som kan förklara hur mycket jag älskar mina föräldrar. Ni är bäst.


Kommentarer
Postat av: Mamma Flach

Snyft! Va fint du skriver. Jag blir sååå rörd. Love you min fina dotter.

2010-12-10 @ 10:51:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Sååå fint skrivet. Gulliga föräldrar du verkar ha!

Du & din mamma är superlika förresten!

2010-12-10 @ 14:13:59
Postat av: Semra

Åh det här är ju bara världens finaste inlägg, vackert Hanna! =)

2010-12-10 @ 22:14:13
URL: http://semradedic.blogg.se/
Postat av: Sliva

Jag håller med dig hanna, både din pappa och mamma är hur bra som helst :) hälsa dom de

2010-12-11 @ 02:44:56
Postat av: emmi

men gud vad fint inlägg. Din mamma känns som den mamman vill vara kompis med:-) gud vad fint hanna!

2010-12-12 @ 23:07:29
URL: http://emmismode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0