pimply_skin


Barcelona.


Ledsen tjejer och killar (?) att jag bara postar en massa gamla bilder men jag är i en dålig-hy-period och då lockar det inte särskilt mycket att ställa sig framför kameran och posa töntigt.

Apropå dålig hy, är det någon av er om har eller har haft problem med dålig hy och har några bra tips att dela med sig av? Någon superduperprodukt, någon bra hemmakur eller nått annat mirakulöst som skulle kunna hjälpa mig? Jag har verkligen testat alla slags hudvårdsprodukter och serier men ingenting tycks hjälpa! Jag blir galen! Over and out.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade väldigt problemhy för några år sedan, men då började jag gå på ansiktsbehandling några gånger och det hjälpte mig för mina finnar försvann, visst kan jag få några finnar ibland men jag har fått en väldigt fin hy. Men det kan dock göra ont med ansiktsbehandlingen men det är verkligen värt det! :)

2010-06-01 @ 22:37:20
Postat av: m

jag har exakt samma problem, jag får det varje vår.

trixet är att köpa bra produkter på apoteket, tex. rengöringsgel, ansiktsvatten, återfuktande ansiktskräm och acnelösning alt. basiron eller stioxyl. tvätta och gör allt morgon och kväll.

håller tummarna för dig

2010-06-01 @ 22:48:15
URL: http://cityvoicess.blogspot.com
Postat av: Anonym

personligen så har min räddning varit ansiktsbehandlingar. ja kostar en del men hamnar man hos rätt person så kan det göra under, dels för att man får ut en del av skiten och för att de sen kan hjälpa till och hitta rätt produkter.

2010-06-01 @ 22:48:36
Postat av: f

jag brukar köra på tandkräm på ställen i ansiktet, haha. Ska inte sola solarium hjälpa lite? Kanske har helt fel.

2010-06-02 @ 00:08:15
Postat av: en läsare

jag har verkligen testat allt också och inget fungerar, tills jag testade Mary Kays acne produkter 3 olika tuber med serum + deras åter fuktande hudcreme, som är min räddning, har inte haft så här bra hy på många år..

de är dyra produkter men dom är super bra och räcker länge :) testa!!

2010-06-02 @ 11:08:58
Postat av: HAHAHHAHAHAHHAHHAHAH GISSA

prova kleta bajs i hela ansiktet, har hört att det ska fungera underbart bra! och så både luktar och smakar det ljuvligt!

2010-06-02 @ 13:41:36
Postat av: Sanna

Jag har precis som du haft problem med hyn, men tack vare att Oriflame har jag nu ingra problem alls. Vet tyvärr inte vad den heter, med det är gröna flaskor och du ska ha två, rengöring och vattnet som är starkt och torkar ut och sedan smörja in med cremen som hör till. Den har inte bara hjälpt mig utan även andra kompisar till mig : )



Sen så kombinerade jag den behandlingen med solaire också, de funkade super för mig också :)



Lycka till och hoppas du hittar nått som passar :)

2010-06-02 @ 15:16:05
Postat av: Anonym

Garniers pure eller vad den heter funkar för mig! :) Den som finns i tre steg i en liksom. kostar runt 79:- bara

2010-06-02 @ 16:25:23
Postat av: magdalena

jag har också samma problem med hyn, och efter att ha letat efter rätt produkt i flera år så hittade jag basiron, den är verkligen superbra, dock så får man inte använda alldeles för mycket eftersom att huden då blir torr men annars så är den hur bra som helst. neutrogenas produkter är också jättebra, torkar inte ut lika mycket utan är väldigt vänlig mot huden. och alla dessa produkter finns att köpa på apoteket :)

2010-06-02 @ 16:52:22
URL: http://maagdaleenaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag har och har haft dålig hy länge, så jag vet hur jobbigt det kan vara. Just nu använder jag mig av neutrogenas (stavning?) serie från apoteket. Tycker att de funkar bra för mig iallafall och gör dessutom inte hål i plånboken. Har också hört att vanlig barnolja ska fungera bra att rengöra ansiktet med morgon och kväll. Alltid värt att testa! :)

2010-06-02 @ 20:54:16
Postat av: Anna-Karin

Hej! Jag har men har främst haft mycket problem med hyn men jag gick till min familjeläkare och fick tabletter utskrivna, de heter typ terasyal eller nåt sånt, & det var faktiskt mirakel-kur!! fick såååå mycket finare hy på någon månad å äter det fortfarande! Märker direkt om jag missar/slutar med tabletterna några dagar så blir hyn sämre igen! Prova detta!! KRAM ps. ÄÄÄÄÄÄLSKAR DIN BLOGG, grym!!

2010-06-02 @ 21:57:50
Postat av: Anonym

jag har också problem med min hy och testa väldigt många olika rengörnings krämer. men den bäts jag använt och använder forfarande är cliniques tre stegs rengöring. dessa är riktigt bra har inte använr dessa längre än fyra månader och jag har inga finnar alls nu. jag tkr verkligen du borde testa denna rengöringen. :)



Lycka till och hoppas att det löser sig :)

2010-06-02 @ 21:59:07
Postat av: cassiii

fuck dålig hy, tur som fan att jag har världens grymmaste concealer! ;) läste att ngn tipsade om basiron. köp inte den- den funkar inte alls! lyllos dom jäklarna som har perfekt hy asså...

2010-06-04 @ 18:56:18
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Jag har samma problem som du och har inte heller hittat någon lösning.. Om du provar något av de tipsen du fått så får du gärna berätta i bloggen om ifall du märker skillnad och vilka som inte funkar osv! Vore nog till stor hjälp för många :) Tack för en awesome blogg förövrigt!

2010-06-04 @ 20:20:22
Postat av: Mimmie

Nu är inte finnar ett jätte stort problem för mig med jag har perioder då jag har mycket finnar då andvänder jag aco produkterna med olika steg från Apoteket något jag starkt rekomenderar jag har fet hy runt näsan men normal torr hy resten av ansiktet och för mig funkar den super bra! Man kan ta produkterna på kvällen i områden där man har finnar eller hela ansiktet och jag upplever att det minskar redan dagen efter. Jag andvänder inte regelbundet men jag kan bara tänka mig hur bra den är då! Den luktar inte mycket och är relativt dryg så den räcker länge! RENA MIRAKEL PRODUKTEN! Älskar't

2010-06-04 @ 22:41:58
Postat av: Elin

Gå till doktorn och få diane utskrivet, det funkar superduperbra. sen kan du göra oil cleans method. googla på det och prova, det funkar också även om det låter crazy att smörja in sig med oljor om man redan har fet hy

2010-06-05 @ 11:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0