Q&A's

1. vilken tid på året tycker du det är bäst att åka till london? :)
Ja, asså sommaren i London tycker jag är väldigt mysig och fin då man kan springa omkring i bara ben och få lite färg i ansiktet på köpet. Men hösten är verkligen inte fel den heller! Hösten i London är fantastisk då man kan gå och sätta sig i någon fin park där träden har börjat släppa sina löv och det är precis sådär lagom varm att det räcker med en kofta. Fast samtidigt är London så himla bra i sig att jag personligen skiter i vilken årstid det är.


2. Du verkar alltid vara positiv i alla lägen, kan du hjälpa mig med lite tips? Jag går i 9:an, är grymt skoltrött, menar verkligen riktigt skoltrött! Har just läst mina omdömen i ämnena, dem var väl helt okej, men dem var bättre i våras. Hur ska jag göra, hur ska jag tänka för att mina betyg ska bli hur bra som helst? KRAM
Jag personligen är och har alltid varit väldigt glad av mig och prioriterar ofta att ha roligt framför att till exempel plugga. Det är inte det att jag struntar i skolan utan att jag istället ibland kan skjuta upp saker och ting till senare i veckan. Visst, det blir jobbigt där på söndagkvällarna men samtidigt är det så värt det när man tänker tillbaka på exempelvis hur roligt man hade där på torsdagskvällen med tjejerna på bion.

Det där med betygen tror jag nog att du får tänka om lite med. Eftersom du enligt dig själv har "helt okej" betyg låter det som om du ligger mellan G-VG i snitt? Eller hur? Och enligt mig är det väldigt bra jobbat! Det viktigaste är att du inte ger upp helt. Sen att du kanske inte får lika bra betyg som tidigare så är det faktiskt så att det inte är hela världen.  Det låter som en riktigt klyscha men allvarligt talat - så är det faktiskt. Visst, bra betyg gör det lättare för dig att komma in på den linjen på gymnasiet du vill men när du väl har kommmit in och går till din nya skola nästa höst har du förmodligen redan glömt bort hur många VG eller MVG du hade i grundskolan och ser istället fram emot tre nya år på gymnasiet.


3. Jag åker till London imorgon, som vanligt har jag lite problem med packningen.. så, klarar man sig med kavaj som jacka, eller blir det för kallt?
Förlåt, jag vet att jag svarar på den här frågan alldeles för sent och du förmodligen redan är i London just nu.. Men ja, kavaj räcker gott och väll! Vissa dagar skippade jag till och med jackan/kavajen helt och hållet!
Hoppas du har/hade det fantastiskt i London!


4. Vad går hon på för skola och vad läser hon? var ligger lägenheten? :)
Beri går på Richmond University och läser ja.... hmm.. allvarligt talat har jag inte heller riktigt koll på vad hon pluggar, haha! Närå, visst vet jag det men det är lite invecklat att förklara. JAg kan säga såhär - det är väldigt mycket politik och internationella relationer, typ. Hennes och Amandas lägenhet ligger i ett område som heter hampstead heath, Ungefär 20-25 minuter med buss från Oxford Circus.


5. var du aldrig och såg på london eye och sånna där sevärdigheter när du var i London?
Nej du, faktiskt inte. När jag var i London förra året såg jag London eye, Big ben, Buckingham palace, Hyde park osv. så den här resan vart det mer fokus på att fixa iordning beri och Amandas lägenhet, umgås med Beri så mycket som möjligt osv.

6. Hur ser schemat ut på din skola? Är det långa dagar? Många håltimmar?
Ja, på min skola har vi så kallade "blockscheman" vilket innebär att vi har två olika scheman per termin. Block 1, som avslutades förra veckan, var väldigt "slappt" med många lediga dagar och få lektioner. Nu är block 2 igång som är lite kämpigare. Men jag ska verkligen inte klaga, jag börjar vid tio på måndagar, vid halv ett på tisdagar och har praktik torsdagar och fredagar. Däremot är jag i skolan betydligt mer med tanke på att jag är med och driver skolans café.

7. Vintern närmar sig med stormsteg. Jag har införskaffat en svart dunjacka men har inte en aning vad jag ska ha för skor till? Några förslag på snygga vinterskor som itne är alt för dyra?
Jag är inte någon sån som surfar runt på en massa olika sajter så jag kan tyvär inte tipsa med någon bra länk. Det ända jag kan säga är att jag tycker du borde satsa på några snygga kängor med klack! Då menar jag inga "high heels" utan en lite lägre lack som går att bära till vardags utan att vilja kapa av fötterna varje kväll.


8. Vet du om den nya Thoren Buisness School i Malmö har någon internationell inriktning, typ undervisning på engelska?
Tyvärr, det vet jag inte. Kolla in på deras hemsifda så får du någ svar på alla dina frågor!


Kommentarer
Postat av: Linn

tackar för ditt svar! KRAM

2010-10-20 @ 16:49:35
URL: http://alreadythere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0