answers part 2

Vad gillar du mest med att bo i Gävle?
Möjligheten att åka på utflykter till olika stränder och närheten till skogen/naturen. Jag kan faktisk inte peka ut fler saker jag verkligen gillar med Gävle, men i helhet så gillar jag Gävle väldigt mycket.

Hur ska en bra utekväll se ut?
Förfest i någons trädgård, vitt vin, musik (Robyn, Name the pet, Ellie Goulding, Miike Snow), bästa sällskapet, drinking game och sedan dans på någon klubb tills benen viker sig. Sedan blir det efterfest på någons balkong med grym musik igen (Lykke li, The xx, Fink.).

Betalade du själv för ditt körkort?

Delvis, jag fick mycket stöd från mamma och pappa.

Hur går det med Harry Potter? Hur långt har du kommit och vad tycker du? Om du bara har läst de första böckerna så är det bara en uppvärmning sen smäller det!
Jag har läst två böcker nu, älskar dom! Jag ser verkligen fram emot sista boken då jag inte har någon aning om vad som väntas!

Beskriv dig själv med 4 ord.
Glad, omtänksam, social, snäll.

Vem är din absoluta bästa vän?

Lisa, Beri, Martina och Saga.

Favoritband?

Miike snow, Johnossi, Mumford & sons.

Tjänar du pengar på bloggen?
Nej.

Tycker du om att vara tvilling?
Ja, det är faktiskt väldigt roligt. Skulle aldrig vilja byta bort att vara tvilling.

Är du oskuld?
Nej.

Var vill du helst bo när du "blir stor"?
I London.

Varför vill inte du ha barn?
För att jag inte gillar barn.

Vad tycker du om Johnny Depp?
Het! Speiellt på 90-talet.

Hur mycket pengar tjänar du i genomsitt på en månad?
Mellan 4000 - 7000 tusen kronor ungefär, beror på hur många pass jag tar på jobbet.  

Fick du också åka iväg som utbytesstudent om du ville? Varför ville du inte i så fall?
Ja det fick jag, jag ville bara inte. Jag var otroligt avundsjuk på Matilda under de tio månaderna hon var där men jag är samtidigt glad för de jag fick uppleva under samma period här hemma.

Varför åkte inte du till USA med Matilda?
Jag var inte på rätt plats i livet och kände helt enkelt inte för det.

Har du pojkvän?
ja.

Vad är det för sajt du ska flytta bloggen till?
Jag flyttar bloggen dit nästa fredag, då får ni se vart!

Vilken kamera fotar du med?

En Nikon coolpix P6000 och Olympus e-410.

Åh vad du är grym, varför är du det?
haha, du är grym!

Vad finns det för likheter & olikheter mellan dig & din syster? Både utseende- och egenskapsmässigt!
Vi är rätt olika på vissa plan faktiskt!
Genom alla år har jag alltid varit lite mer ordningsam än Matilda. Vi har inte heller samma värderingar om vissa saker, prioriterar annorlunda i vissa fall och klär oss inte speciellt lika.
Utseendemässigt är vi dock ganska lika. Exakt lika långa, samma hårfärg, ögonfärg osv. Jag har dock stl 40-41 på fötterna och hon 39-40. Jag har en liten svart prick precis över höger ögonbryn också som alla på jobbet brukar kolla efter när dem försöker de vem av oss som dem pratar med.

Favoritbok?
Den man älskar av Emily Giffin och allt som Martina Haag har skrivit.

Har du planerat in någon ny resa?
Ja! jag, Lisa, Linn, Julia och Sara drar till Indien om några veckor!

Var ska man leta för att hitta så billiga charterresor som möjligt? Du har ju rest en hel del, så antar att du kan lite sånt?
Nej, tyvärr, jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag brukar inte resa charter så jag är inte så bra inom det här området.

Vad hette hotellet ni bodde på i Magaluf?
Tyvärr, minns inte.

Hur många år var du när du gjorde din första utlandsresa med ENDAST vänner? och så en till... och jag vet att någon frågat det förut, men hur sjutton har du råd att resa så mycket? Du sparar från när du jobbar, visst. Men det kan ju inte räcka till ALLA utlandsresor du gör... eller?
Jag var 16, skulle precis fylla 17.
Haha, det här är nog den vanligaste frågan jag får, hur har jag råd?
Ärligt talat kan jag ibland lite förvånad själv att jag faktiskt har råd men förklaringen ligger väl i att jag spar undan nästan hela lönen vissa gånger för att ha råd. Vissa månader jobbar jag extremt mycket också, nästan 75% och då går jag ändå i skolan samtidigt. Att jag jobbar och spar gör det alltså möjligt.

Vilket resmål rekommenderar du till en 17/18-åring?
Fina stränder och sådant är jag väl ute efter. Du verkar ha rest mycket, så..
Om du är ute efter en vecka med strand, paraplydrinkar vid poolen och bokläsning kan jag rekommendera Egypten. Dock borde man satsa på att på rätt ”fint” när man är där för att ”bara chilla”. Halvtaskiga hotell kan trycka ner semesterkänslan rätt rejält.

Hur gammal var du då du började åka utomlands med dina kompisar, utan vuxen, och är det inte dåligt för dig att missa skolan då du reser?
Första gången jag åkte utomlands själv var jag 16. Då åkte jag till London själv för att hälsa på min kompis Maja. Några månader senare, när jag hade fyllt 17 åkte jag till Cypern med mina tjejkompisar.
Och nej, skolan påverkas inte särskilt mycket pågrund av mina resor. Jag brukar se till att lägga resorna då det passar bäst i skolan. Det jag missar pluggar jag ikapp.

Drömresemål? Varför?
Rom/Kina/Japan/Hawaii/Västindien. Alla dessa platser verkar vacker/roligt/fint/häftigt.

Hur mycket pengar sparar du varje månad till dina resor? Och har du tips på hur man kan spara pengar?
Jag brukar lägga undan ungefär 70 % av min lön varje månad när jag vet att jag ska resa inom den närmaste tiden. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ”tipsa” om hur man sparar sina pengar, men kan väll typ säga att det verkligen är värt det i slutändan. Att kanske skippa den där bion, strunta i att köpa den där dyra tröjan och istället lägga pengarna på någonting du verkligen vill ha/göra.

Skulle du rekommendera att resa till Magaluf som partyresa? Är det bara svenskar där?
Nej, det skulle jag faktiskt inte. Jag gillade inte alls Magaluf så mycket som jag hoppades på att göra. Jag skulle istället rekommendera Cypern och Ayia Napa. Det var inte så överdrivet mycket svenskar där, dock väldigt mycket britter.

Kan du tipsa om hur man bokar en billig resa till Mallorca?
Oj, nej gud vad svårt. Kolla runt på olika sajter istället.


Har er skolan någon bal? om du ska gå på den vilken klänning ska du ha då? Kan du inte ge lite tips på fina balklänningar och studentklänningar.
ja det har vi. Jag har beställt hem en beige klänning ifrån USA, hur fin som helst! Det går egentligen inte att beställa hem men min syster köpte en likadan fast i en annan färg när hon var där så vi kontaktade tjejen i butiken så hon ska skicka den personligen, hur snällt som helst!
Oj, nej gud va svårt. Här i gävle vet jag typ en butik som säljer sådana klänningar - Gimlins.

Du har den bästa stilen jag har sett på någon, verkligen klockren! Vågat men enkelt, feminint möter maskulint helt enkelt. Så var finner du din inspiration?
Oj, tusentusentack! Jag hittar inspiration lite var som helst. Det kan vara på stan, filmer, tidningar. I höst har dock Rebecca och Fiona varit största inspirationskällan.

Din drömväska?
Jag är inte en sån där tjej som går och drömmer om en och samma väska, därför jag inte riktigt kan komma på någon just nu. Men häromdagen såg jag en väska på Chloé Schutermans blogg, från Celine. Är den inte vacker?

http://chloeschuterman.chic.se/

Modetips till våren och för att "pigga upp" vinteroutfitsen?
Till våren – halsduka dig! Leta efter en storfin sjal så blir allt så mycket bättre tycker jag!
Till vintern, hmm, jag tycker ett par jäkligt fina skor blir snyggt. Nån rolig färg, militärgrön kanske, eller gråa. Jag brukar köra på mycket lager på lager också.  

Vad ser du mest fram emot i klädväg till våren?
Tills den jag får gå ut i någon tunn jacka, dra på mig mina solbrillor och njuta av solen som värmer ansiktet. Jag vill försöka mig på trenden med vida byxor också, det ska jag göra i vår.

Hur mycket vägde du när du vägde som minst?
Fyrtiofem kilo.  

Hur lång är du? Och vad vägde du som minst när du var sjuk? Vad hade du för BMI?
1,71cm/45kilo/15,4bmi (förstår inte riktigt vad du/ni ska få ut av det här men..)

När du hade en ätstörning, hur såg då din dag ut. Med mat och sånt? etc. När märkte dina föräldrar det? KRAM
Jag har valt att inte svara på dessa frågor något mer ingående, jag hoppas att ni förstår.

Kan du inte berätta lite mer om hur det var när du hade ätstörningar/anorexia? vore väldigt intressant och tror att fler skulle behöva höra det. tack för bästa bloggen, du är grym!
Läs frågan innan.

 


Kommentarer
Postat av: lovisa

kul att du har pojkvän!



bra svar på frågorna, och jag säger det än en gång, du är GRYM

2011-01-21 @ 18:26:34
Postat av: Anonym

vem är pojkvännen, hade ingen aning!

2011-01-21 @ 19:25:19
Postat av: Anonym

berätta om pojkvännen!

2011-01-22 @ 15:51:27
Postat av: matilda

har du pojkvän "ja"

YEEEEEEEEEEEEHHHH va hände med att du skulle informera mig?! vavavavava! grattis min puulliisss loveu!

2011-01-23 @ 11:32:02
URL: http://chickenrace.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner att jag är sjukt sent ute.. men jag är lite nyfiken på hur det gick för dig med "medicinen" du skulle äta mot dålig hy - hur har det gått?! :)

2011-01-25 @ 13:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0